Tavoita enemmän lukijoita ja säästä samalla aikaa – Toimi näin…

Mielenkiintoisen sisällön tuottaminen blogiin on tietenkin suositun blogin perusta. Ilman loistavaa sisältöä blogisi ei rakenna luottamusta, uskottavuutta, vahvaa henkilöbrändiä, postauksia ei jaeta eikä niitä kommentoida. Saatikka, että blogi tuottaisi sinulle oikeasti tuloja.

Monet tuskailevat jo pelkästään sen ajatuksen kanssa, että sisältöä PITÄÄ tuottaa. Lopputuloksena monet kirjoittavat sisältöä, joka on keskinkertaista ja hukkuu kaikkien muiden sisältöjen joukkoon.

Tässä postauksessa annan sinulle vinkkejä, miten kirjoitat yhden postauksen ja hyödynnät sitä jopa 10 eri tavalla. Katsos on turha käyttää aikaa uuden sisällön tuottamiseen, kun voit ottaa yhden postauksen ja kierrättää sisältöä useammalla eri tavalla. Sisällön kierrättäminen ei ainostaan tuo sinulle lisää lukijoita, mutta se kasvattaa ja vahvistaa brändiäsi, rakentaa asiantuntija-asemaasi ja tuo myös tuloja.

Tavoita enemmän lukijoita ja säästä samalla aikaa

Okei, lähdetään siitä liikkeelle, että sinulla on yksi blogipostaus kirjoitettu. Voit valita jo julkaistun postauksen tai voit julkaista uuden postauksen ja ottaa nämä vinkit käyttöön sen kohdalla.

Sisällön kierrättämiseen on olemassa useita eri menetelmiä ja voit nopeuttaa tätä antamalla osan työstä esimerkiksi assistentillesi. Olen ottanut tähän postaukseen esimerkiksi oman postaukseni, josta olen tehnyt 7 lyhyttä sisältöä sosiaaliseen mediaan.

Lukemalla tämän postauksen opit siis:

  • tuottamaan laadukasta sisältöä sosiaaliseen mediaan alle 30 minuutissa
  • sitouttamaan lukijat lukemaan blogiasi
  • kierrättämään ja hyödyntämään jo olemassa olevaa sisältöä ja säästämään kallisarvoista aikaasi

Lupaan sinulle, että toimimalla tämän postauksen vinkkien mukaan, sinulla on kohta 7 erilaista sisältöä valmiina alle 30 minuutissa.

1. Tiivistä postaus muutaman minuutin FB-live videoksi

Facebook-live videon tekeminen ei ole niin vaikeaa, kuin miltä se saattaa tuntua. Itsellä ainakin kyse on enemmänkin rohkeudesta. Olen introvertti, joten suunnittelen ja käsikirjoitan videot mielelläni etukäteen, jotta saan harjoitella niitä. Mutta yleensä tähän menee aikaa vain 5 minuuttia.

Facebook-live ei tarvitse olla pitkä, 2 – 5 minuuttia on riittävä. Eikä sinun tarvitse pohtia, miksi joku kuuntelisi videon, kun senhän voi lukea tekstinä. Mutta siinäpä se, kun osa seuraajista tykkää enemmänkin kuunnella kuin lukea. He voivat kuunnella liven samalla hetkellä kun pidät sitä tai vaikka työmatkan aikana bussissa.

Pitkät blogipostaukset voi pilkkoa pienemmiksi osiksi ja pitää jokaisesta ”askeleesta” oman lyhyen videon useampana päivänä viikon ajan. Liven aikana katselija voi myös esittää sinulle lisäkysymyksiä, joihin on helppo vastata samantien.

2.  Ota yksi lause ja tee siitä Instagram julkaisu

Toisin kuin luullaan, Instagram ei ole pelkästään paikka, johon voi lisätä kuvia treeneistä, aamupaloista tai leikkihetkestä lasten kanssa. Itse jaan Instagramissa positiivisia ja inspiroivia lausahduksia mutta myös tietoa uusista blogipostauksista.

Teen IG kuvat aina Canvalla ja lisään kuvaan yhden tai pari lausetta postauksesta. Sen jälkeen ajastan julkaisut Planolyn kautta. Kun on aika julkaista kuva Instagramissa, lisään ensin omaan profiiliin linkin postaukseen ja sen jälkeen jaan kuvan.

Tavoite enemmän lukijoita

3. Facebook-sivun kansikuva

Aloin jokin aika sitten hyödyntää Facebook-sivun kansikuvaa, kun kerron uudesta blogipostauksesta. Tämä on toiminut kivasti uusien lukijoiden tavoittamisessa, vaikka välillä en muista kansikuvaa vaihtaa 😀

Minulla on Canvassa valmis pohja, johon vain vaihdan kuvan ja postauksen otsikon. Kuvan tekemiseen menee ehkä 45 sekuntia ja voin ladata sen suoraan koneelle ja sieltä Facebookiin. Kätevää!

Tavoite enemmän lukijoita

3. Tee Facebook-julkaisu

En nykyään tee enää erillistä Facebook-julkaisua vaan jaan postauksen aina suoraan Facebookiin. Tämä siitäkin syystä, että kuvaan tulee linkki postaukseen, jolloin lukija pääsee lukemaan postauksen puhtaasti klikkaamalla kuvaa. Kun jaan postauksen Facebookiin, pyrin aina miettimään muutaman mielenkiintoisen tärpin tai lauseen, jonka jaan samalla. Tekstiä ei tule näkyviin paljoakaan, joten on hyvä pyrkiä tiivistämään tieto postauksesta olennaiseen.

Voit myös julkaista pätkiä blogipostauksesta ja jakaa niitä omalla Facebook-sivulla tai sopivissa Facebook-ryhmissä.

Tavoite enemmän lukijoita

4. Twiittaa postauksen ydinsanoma

Voit jakaa Twitteriin pieniä pätkiä blogipostauksesta pitkin viikkoa. Toisinaan voit jättää linkin pois, jolloin julkaisu on puhdasta lisäarvoa ilman tarvetta klikata eteenpäin. Twitterissä voit kiinnittää julkaisun ensimmäiseksi ja pitää siinä vaikka viikon, kuten minä tein.  Twitterissä kannattaa jakaa myös pelkkiä vinkkejä ilman linkkiä, kuten Facebookissakin.

Tavoite enemmän lukijoita

5. Lähetä postaus sähköpostilistalle

Itse henkilökohtaisesti en tykkää lähettää sähköpostilistalle pelkkää tietoa uudesta postauksesta. Sitä varten postaukset voi tilata erikseen omaan sähköpostiin. Sen sijaan kirjoitan viikkokirjeisiin mahdollisimman paljon lisäarvoa tuottavaa sisältöä ja aivan lopussa lisään viikon TOP 5 luetuinta postausta, jos vaikka joku on jäänyt huomaamatta.

Tavoite enemmän lukijoita

6. Tee 3 – 5 minuutin Youtube video

Postauksen ydinsanoma on helppo tiivistaa lyhyeksi videoksi. Voit kuvata videon esimerkiksi kun kävelet aamulla töihin tai omassa työhuoneessa. Suosittelen lämpimästi hahmottelemaan videota ensin paperille, jotta se varmasti etenee loogisesti. Itse teen yleensä paperille tai vihkoon muutaman ranskalaisen viivan ja harjoittelen videon kerran ennen kuin nauhoitan sen.

7. Lisää kuva Pinterestiin

Pinterest on suomalaistenkin suosima hakukone, josta etsitään paljon tietoa. Voit tehdä kauniita Pinterest-kuvia esimerkiksi Canvalla. Itse olen tehnyt 18 erilaista valmista pohjaa Pinterest-kuville. Kun kirjoitan uuden postauksen, vaihdan vain tekstin ja lataan kuvan postaukseen. Piilotan Pinterest-kuvat tämän ohjeen mukaisesti, jolloin ne eivät häiritse varsinaista tekstiä.

Tavoite enemmän lukijoita

Mitä näistä vinkeistä sinä toteutat jo?

Entä minkä vinkin otat seuraavana käyttöön?

Julkaistu kategoriassa:
tiialogolla

Olen Tiia Konttinen ja autan Sinua erottautumaan kilpailijoista ja muista bloggaajista. Autan Sinua rakentamaan miellyttävän maineen ja timanttisen brändin sisältömarkkinoinnin avulla. Olipa tavoitteesi oppia bloggaamaan tai hyödyntää blogia tulonhankinnassa, olet tullut oikeaan paikkaan.

Tilaa postaukset sähköpostiin

Tilaa tästä uusimmat blogipostaukset suoraan sähköpostiin.

Liity 3 377 tilaajien joukkoon

Tarvitsen apua