Sinulla on 15 sekuntia aikaa saada lukija lukemaan blogipostauksen loppuun. Mitä teet?

Henkilölle, jonka toimeentulo riippuu sosiaalisen median markkinoinnin onnistumisesta, eli postausten tai sähköpostien lukumääristä, klikkauksista ja jaoista, tämä tieto on kauhea.

Siksi postauksen tai sähköpostin ensimmäisistä 65 – 100 sanasta on tehtävä niin voimakkaita, että lukijalla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lukea postausta eteenpäin.

Mutta miten se tehdään?

Tässä on todella yksinkertainen keino sitouttaa lukija lukemaan postaus loppuun saakka.

Lukaisepa tämän viestin ensimmäinen lause. Huomaatko, miten voimakas yksi lause voi olla? Voin vannoa, että jos aloitit ylipäätään lukemaan tätä viestiä, olet lukenut jo tänne saakka.

Siksi annan sinulle 3 vinkkiä, miten lisäät oikean määrän pelkoa postauksen alkuun.

  1. Valitse aihe josta kirjoitat (esim. sosiaalinen media)
  2. Mikä aiheessa pelottaa sinua? (esim. julkaisut hukkuvat muiden samankaltaisten julkaisujen jalkoihin)
  3. Lisää virheitä tai syitä, miksi tämä pelko voi toteutua (esim. kolme syytä, miksi sinun [eli lukijasi] julkaisusi hukkuvat muiden jalkoihin)

Pelon kanssa on kuitenkin oltava varovainen. Liikaa pelkoa ja hyvä aikomuksesi kääntyy liian suureksi taakaksi lukijalle. Jos jokin tuntuu liian mahdottomalta tai vaikealta, on helpompi lopettaa lukeminen kuin jatkaa eteenpäin.

”Näin kirjoitat postauksia, jotka luetaan yhdeltä istumalta” e-kirjassani kerron miten käytät pelkoa apunasi, mutta et vie sitä liian pitkälle. Hanki oma kappaleesi täältä, hintaan 11,90e.