9 vinkkiä, miten sähläät sähköpostimarkkinoinnin kanssa | Takuutulos 100 %

Käsi pystyyn jos

  • tiedät, että sinulla pitää kirjoittaa uutis-, viikko- tai kuukausikirjettä mutta et tiedä mistä aloittaa
  • tai lähetät uutis-, viikko- tai kuukausikirjettä mutta olet epävarma, mitä sinun pitäisi sinne kirjoittaa

Rohkeasti vain! Voin luvata, että et todellakaan ole yksin etkä ainoa näitä asioita pyörittelevä. Tänään haluan kertoa sinulle 10 ehdottoman tärkeää vinkkkiä, jos haluat jatkaa samaa rataa ja sählätä oman sähköpostimarkkinoinnin kanssa. Toimi tämän postauksen ohjeiden mukaisesti ja lupaan sinulle, että

  1. haaskaat aikaasi aivan turhaan
  2. kulutat rahaasi aivan turhaan
  3. stressaat yöt ja päivät läpeensä
  4. ja haluat lopulta heittää koneenkin roskiin

Eiköhän aloiteta!

9 vinkkiä, miten sähläät sähköpostimarkkinoinnin kanssa | Takuutulos 100 %

 

1. Kerää sähköpostiosoitteita ihan joka paikasta

Ja lisää ihmisiä sähköpostilistallesi kysymättä lupaa. Yllätykset ovat aina kivoja mutta tämän toimenpiteen jälkeen lupaan, että yksi jos toinen uhkailee sinua viranomaisilla.

Jos et halua viettää vapaa-aikaa käräjäoikeuden istunnoissa, toimi näin:

Pyydä ihmisiä liittymään sähköpostilistallesi. Tee liittymisestä vapaavalintaista.

2. Lähetä viestejä silloin, kun huvittaa

Miksi ihmeessä sähköposteja pitäisi lähettää tasaisesti? Eikö ole paljon kivempaa yllättää tilaaja sattumanvaraisilla sähköposteilla? Ensin lähetät sähköposteja kerran viikossa, sitten pidät puolen vuoden tauon ja lopuksi lähetät viestejä joka päivä. Parhaimmillaan viisi viestiä päivässä.

Johan oppii odottamaan viestejäsi!

Jos et kuitenkaan halua ärsyttää kanssaihmisiä, toimi näin:

Tee itsellesi viestikalenteri. Suunnittele kirjeet tasaisesti lähetettäväksi. On helpompi avata viestejä, kun niitä osaa odottaa.

3. Älä anna lisäarvoa vaan myy joka viestissä

Pah! Miksi ihmisten pitäisi saada lisäarvoa, kun he voivat etsiä tietoa itse? Sinun tehtäväsi on vain myydä, myydä ja vielä kerran myydä! Jos joku siitä ärsyyntyy, sayonara vaan! Ja arrividercit päälle!

Sähköpostimarkkinointi on kovanluokan myyntiä ensimmäisestä sähköpostista viimeiseen hengenvetoon saakka.

Jos haluat toimia hellävaraisemmin, toimi näin:

Muista, että asiakkailla ei ole varaa ostaa joka päivä jotain. 80 % lisäarvoa ja 20 % myyntiä.

4. Kirjoita mitä mieleen juolahtaa – huolimatta siitä, mitä myyt

Olet verkkokauppias, joka myy suomalaisia käsitöitä. Sähköpostilistallesi lähetät kuitenkin viimeisimpiä kuumia uutuuksia Kiinasta! Pitäähän asiakkailla olla valinnanvaraa!

Ja samaan viestiin voit myös lisätä kuvan puudelista, joka syö hiekkaa. Tai vaikka pulusta, joka yskii. Olkoon ne huumoripläjäys tälle viikolle…

Mutta jos haluat antaa itsestäsi ja verkkokaupastasi ammattimaisen kuvan, toimi näin:

Olen viestinnässä johdonmukainen. Kirjoita yhteen viestiin yhdestä aiheesta ja seuraavaan viestiin jostain muusta. Lisää viestin sisältöön sopivia kuvia omista verkkokaupan tuotteista ja muista liittää linkit tuotteisiin.

5. Mitä väliä mitä asiakas haluaa, sinä kirjoitat sitä mitä sinä haluat!

Minä sitä, minä tätä, minä tuota. Minä kävin kaupassa. Minä soitin ystävälle. Minä join ylihinnoitellun espresson. Minä kävin lenkillä. Minä silitin kissaa. Minä, minä, minä.

Jos olet sitä mieltä, että asiakaspalvelussa tärkeintä on asiakas, toimi näin:

Kerro asiakkaallesi, miten paljon tuote tai palvelu auttaa häntä. Kerro muiden asiakkaiden onnistumistarinoita.

6. Lähetä kaikki viestit bulkkina

Pyh.  Mitä väliä, vaikka sähköpostilistallasi on äitejä, isiä ja isovanhempia. Kaikki tarvitsevat juuri tämän syöttötuolin, joka tuli tänään tuotevalikoimiin. Ja koirien valopannat ovat MUST juttu ihan jokaiselle lenkkeilijälle!

Jos kuitenkin toimisit näin, että:

Segmentoi sähköpostilistallasi olevat henkilöt, jotta voit lähettää heille tarkemmin räätälöityjä sähköpostiviestejä.

7. Varmista, että linkit vievät minne sattuu

Jos sähköpostiin lisätään linkki, ei se ole sinun vikasi jos se ei toimi. Se on yrityksen vika, jonka sivulla yritit linkittää. Ja on asiakkaan velvollisuus tietää, mikä oikea osoite on. Jos ei tiedä, niin buhuu.

Ehkä olisi järkevämpää toimia siten, että:

Tarkistat kaikki linkit, jotka viestiin lisäät. Näin varmistat, että lukijat klikkaavat jatkossakin linkkejä.

8. Tumppaa sähköpostiveisti täyteen ihan kaikkea ja kirjoita tekstit sateenkaaren eri väreillä

Eikö olekin ihanaa, miten paljon eri värejä meillä on käytössä! Miksi kaiken pitää olla musta-valkoista tai harmaata. Kun teet sähköpostin, varmista, että joka ikinen milli siitä on käytetty tarkkaan. Ties vaikka asiakas haluaa tietää juuri sen pöydän mitat, jota viime viikolla suosittelit… 

Ehkä on syynsä siihen, miksi kirjoitetun tekstin tausta on aina vaalea ja teksti tummaa, joten eiköhän sinunkin kannata toimia näin:

Tietokoneen tai mobiililaitteen kautta katsottuna on parempi, että viesti on ilmava ja helposti luettava. Jätä siis tekstin väliin tyhjää valkoista tilaa. Kuvat eivät välttämättä näy selaimessa, joten niitä ei tarvitse jokaisessa viestissä edes olla.

9. Lupaa kuu taivaalta – mutta älä lunasta sitä

Jokainen pyörtää lupauksensa joka tapauksessa, joten miksi sinun pitäisi olla poikkeus sääntöön? Lupaa tuotteelle 1000 päivän palautusoikeus ja rahat kolminkertaisena takaisin, jos asiakas ei ole tyytyväinen. Mutta kun asiakas ottaa yhteyttä, sano, että se oli vain mainoskikka.

Jos haluat rakentaa pitkän tähtäimen asiakasuhteita, tee näin:

Lupaa vähän ja ylitä asiakkaan odotukset.

10. Edelliseen viitaten, tässä on vielä yksi vinkki:

Lue nämä postaukset, jos haluat aikuisten oikeasti oppia hyödyntämään sähköpostimarkkinointia:

Elämässä pitää välillä olla huumoria ja tämä postaus on kirjoitettu pilke silmäkulmassa. Lue ja ota vinkit käyttöön –  omalla vastuulla 😉

Mitä vinkkejä sinä kantaisit tähän kekoon?

Julkaistu kategoriassa:
tiialogolla

Olen Tiia Konttinen ja autan Sinua erottautumaan kilpailijoista ja muista bloggaajista. Autan Sinua rakentamaan miellyttävän maineen ja timanttisen brändin sisältömarkkinoinnin avulla. Olipa tavoitteesi oppia bloggaamaan tai hyödyntää blogia tulonhankinnassa, olet tullut oikeaan paikkaan.

Tilaa postaukset sähköpostiin

Tilaa tästä uusimmat blogipostaukset suoraan sähköpostiin.

Liity 3 364 tilaajien joukkoon

Tarvitsen apua