Ah!

Affiliate-markkinointi.

Bloggaamisen jälkeen yksi lempiaiheistani. Voisin puhua tästä tuntikausia. Mutta huoli pois, tämän postauksen lukemiseen ei mene tuntia eikä edes 15 minuuttia.

Oletko sitä mieltä, että affiliate-markkinointi on vaikeaa?

Se on vaikeaa vain jos et tiedä, miten sitä käytetään oikein. Rakuten suoritti vuonna 2016 kyselyn, jonka tuloksista käy ilmi, että affiliate-markkinointi markkinana on 4,6 miljardin dollarin suuruinen. WHAM!

Rakuten myös arvioi että affiliate-markkinointi markkinana tulee kasvamaan 6,8 miljardiin dollariin vuoteen 2020 mennessä. Ja tämä kattaa pelkästään Yhdysvallat. Maailmanlaajuisesti summa on varmasti 1,5 kertainen. Jos affiliate-markkinointi olisi LIIAN vaikeaa, ei kukaan hyödyntäisi sitä, eikä näin ollen tällaisia lukuja olisi olemassa. Siksi haluan näyttää sinulle miten affliate-markkinoinnista tehdään helppoa. Ihan kaikki alkaa strategiasta.

Miksi sinulla pitää olla strategia affiliate-markkinointiin?

Koska kaikki jotka vetävät juuri nyt siivua tuosta affiliate-markkinoinnin kakusta, ovat tehneet asioita suunnitelmallisesti. Fakta on se, että ilman strategiaa sinulla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta saada edes murto-osan murto-osaa tuosta siivusta. Ilman strategiaa affiliate-markkinointi on kuin yrittäisit kasvattaa auringonkukkaa asfaltilla.

Mikä tämä strategia on?

Vuosien aikana olen itseasiassa tunnistanut 14 erilaista strategiaa, joita voi hyödyntää affiliate-markkinoinnissa.  Parasta on se, että osa on niiiiin itsestäänselvyyksiä, että en ole nähnyt kenenkään hyödyntävän niitä.

Haluan jakaa sinulle tässä yhden vinkkini:

Yleisimmät affiliatemarkkinoinnin strategiat ovat affiliate-linkit sekä mainosbannerit.
Jos sinulla on affiliate-bannereita ja/tai -linkkejä blogissasi, tee näin:

  • Katso miten paljon rahaa saat minkäkin bannerin ja linkin kautta.
  • Tee excel tästä itsellesi, joka hahmottaa näkemään kokonaiskuvaa
  • Ja kyllä, jokainen tuote, jota olet suositellut PITÄÄ käydä läpi.
  • Jos tuloja ei tule – poista banneri/linkki.
  • Jos tuloja tulee – pidä banneri/linkki.
  • Seuraa lukuja joka kuukausi, jolloin näet kokonaiskuvaa paremmin.

Hyödyntämällä useampaa strategiaa samanaikaisesti, maksimoit affiliate-markkinoinnin tulokset

Eri strategiat vetoavat eri lukijoihin ja toimivat eri aloilla ja eri kanavissa. Ei ole riskiä, että tuputtaisit tai olisit liian aggressiivinen. Valitettavasti ei ole valmista kaavaa, joka sopisi 100 % kaikille. Kaikki lukijat eivät reagoi bannerimainoksiin mitenkään.  Sinulla voi olla tämä tilanne. Itse asiassa hyvä niin, koska jos 25.000 bloggaajaa käyttäisi samaa strategiaa, tulokset olisivat aika laihoja…