Miten kymmenkertaistat näkyvyytesi LinkedInissä

  • Haetko töitä?
  • Oletko yrittäjä ja kaipaat lisää asiakkaita?
  • Oletko bloggaaja tai vaikuttaja, joka etsii yhteistyökumppaneita?

Joko olet ottanut LinkedInin haltuun?

Ei se mitään, ei ole moni muukaan. Itse olen ollut LinkedInissä jo parisen vuotta, mutta vasta viime vuoden (2019) lopulla otin askeleen kohti parempaa ja laajempaa näkyvyyttä.

Myönnän, etten oivaltanut asioita itse, vaan sain asiantuntevaa opastusta ja ohjausta. Kerron tästä sinulle hieman myöhemmin.

Miten kymmenkertaistat näkyvyytesi LinkedInissä

Kun aloitin LinkedInin käytön, yritin katsoa, mitä muut siellä tekevät ja sitten soveltaa sitä omaan tekemiseen. Pakko myöntää näin jälkikäteen, että strategia oli äärimmäisen huono. Noihin samoihin aikoihin kuvittelin myös, ettei minulla ole aikaa paneutua LinkedInin käyttöön niin paljon, että menisin kurssille tai hankkisin siihen sparrausta.

Välillä tunsin olevani todella ulkopuolinen. Minusta tuntui, että LinkedInissä ovat vain ne ”rautaisimmat gurut” ja ”kovimmat myyntimiehet” (painotus sanalla miehet), eikä tällaisella yksinyrittäjällä ole sinne mitään asiaa.

Nyt, kun olen aktiivisemmin ollut Linkkarissa mukana, olen yllättynyt positiivisesti, että alun oletukseni somealustasta ovat onneksi olleet totaalisen vääriä.

Kerta toisensa jälkeen olen yllättynyt siitä, miten positiivisesti ihmisiä siellä kohdellaan, miten paljon toisia halutaan auttaa ja tukea ja miten pienellä pyynnöllä voi saada aikaan massiivisia tuloksia.

Otsikko lupasi keinon, miten kymmenkertaistat näkyvyytesi LinkedInissä. Totuuden nimissä kerron, että kun aloitin aktiivisemmin Linkkarin käyttämisen, sain omat julkaisuni näkymään noin 100–300 ihmiselle.

Tällä hetkellä julkaisuni näkyvät 1 500–10 000 ihmiselle. Paras julkaisuni on saanut 228 reaktiota, 21 kommenttia ja 12 771 näyttöä. Yllättävää tuloksessa on ehkä se, että siinä on vain kolme riviä tekstiä.

Haluan kuitenkin korostaa, etten ole ”LinkedIn-guru”, ja muistutan, että olen saanut apua omalla alkutaipaleellani. Tästä avusta kerron sinulle lisää postauksen lopussa.

Mitä sitten olen tehnyt toisin LinkedInissä?

LinkedInissä tärkeintä on se, että autat muita. Olen tästä puhunut paljon blogissakin, mutta se pätee erinomaisesti myös LinkedInissä. Sinun ei tarvitse julkaista joka päivä sisältöä omassa fiidissäsi. Voit jakaa muiden julkaisuja, kommentoida ja tykätä. Sekin riittää.

Ihmiset alkavat muistaa sinut ja sen, että olet ystävällinen, jaat vinkkejä, tägäät ja autat muita.

Tämä on ollut itselleni luonnollinen tapa toimia, ja siksi se luonnistuu hyvin myös Linkkarissa.

Epävarmuutta ilmassa on edelleen. Huijarisyndrooma nostaa päätään, kun mietin, miten paljon asiantuntevampia ihmisiä LinkedInistä löytyy. Välillä tuntuu, että eihän sinne kehtaa mitään postata, kun kaikki muut tietävät jo nää jutut 😀

Mutta aika moni on sielläkin sanonut, että muistuttelua hyvistä asioista tarvitaan aina.

LinkedIn ei ole kanava, jossa myyn kovaa ja aggressiivisesti. Se on paikka, jossa autan, jaan tietoa ja levitän hyvää sanomaa muista ammattilaisista.

Entä LinkedInin algoritmi, pitäisikö siitä olla huolissaan?

Sanotaan näin, että LinkedInin algoritmi on ainakin mielenkiintoinen. Olen yrittänyt aktiivisesti seurata, millä julkaisulla saa enemmän näkyvyyttä kuin jollakin toisella, onko kuvalla merkitystä tai vaikuttaako linkki näkyvyyteen.

Entä ajankohta, viikonpäivä tai kellonaika?

Ensimmäistä kertaa joudun toteamaan, etten ole löytänyt logiikkaa, mihin aikaan ja millaista sisältöä Linkkariin kannattaa julkaista.

Ja ehkä hyvä niin. Jos tekemistä alkaa ohjata liikaa analytiikka, se ei välttämättä ole paras lopputuloksen kannalta.

Toki Suomestakin löytyy monia ammattilaisia, jotka ovat jo oppineet, mitä kannattaa tehdä ja milloin, jotta näkyvyyttä saadaan hyvin.

Yksi näistä ammattilaisista on Mikko Heiskanen Myynnintuottajilta. Kävin viime vuoden lopulla Mikon sparrauksessa, ja hänen ohjeillaan olen lähtenyt viemään omaa LinkedIniäni eteenpäin.

Olemme Mikon kanssa jutelleet, että haluamme pitää helmikuun lopulla webinaarin, jossa Mikko kertoo enemmän LinkedInin mahdollisuuksista sekä siitä, miten sinä voit valjastaa LinkedInin tehokkaampaan käyttöön, haitpa sitten töitä, asiakkaita tai yhteistyökumppaneita.

Webinaari on maksuton, ja se pidetään tiistaina 25.2. klo 18.00. Saat linkin webinaariin, kun otat yhteyttä suoraan Mikkoon. Mikko kerää kiinnostuneet yhteen, ja minä tarjoan webinaarin tekniikan.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Tässä minun vinkkini, miten kymmenkertaistat näkyvyytesi LinkedInissä. Onko sinulla heittää jotain muita vinkkejä?

Julkaistu kategoriassa:
tiialogolla

Olen Tiia Konttinen ja autan Sinua erottautumaan kilpailijoista ja muista bloggaajista. Autan Sinua rakentamaan miellyttävän maineen ja timanttisen brändin sisältömarkkinoinnin avulla. Olipa tavoitteesi oppia bloggaamaan tai hyödyntää blogia tulonhankinnassa, olet tullut oikeaan paikkaan.

Tilaa postaukset sähköpostiin

Tilaa tästä uusimmat blogipostaukset suoraan sähköpostiin.

Liity 245 tilaajien joukkoon

Tarvitsen apua

Hae Googlesta