”Suomessa on vuosikymmenien ajan totuttu siihen, että jokainen sukupolvi on edellistä varakkaampi.

Jos ei nyt varsinaisesti rikkaampi, niin elintaso on ollut aina parempi, palkka korkeampi ja muutenkin talous paremmassa jamassa kuin vanhempien ikäpolvella. Elämä kaikkinensa on ollut mukavampaa.

Se näyttäisi olevan nyt loppu, jos ei nyt ihan lopullisesti, niin ainakin pitkäksi aikaa…”

Näin aloittaa Jussi Ahlroth artikkelinsa 17.3.2016 Nyt-liitteessä. Vihdoinkin joku puhuu asiaa.

Olen kauhulla (oikeasti) seurannut vierestä, miten väkipakolla yritetään puskea jokaista siihen samaan ahtaaseen lokeroon, että palkkatyö on ainoa mahdollinen keino saada säännöllistä tuloa. Nyt tilanne on se, että tulotaso ei enää nousekaan muiden kustannusten noustessa, jolloin joudumme paniikkiin. Olemme valmiita tekemään lähes mitä tahansa jotta ”pysyisimme leivän syrjässä kiinni” niin sanoakseni. Mahdolliset palkanalennukset taitavat olla listan kärjessä…

On todella tärkeää kääntää katse tulevaisuuteen. Sen sijaan, että panikoisimme ja hätäilisimme työpaikkojen ja palkkojen säilymisen vuoksi, meidän tulisi rohkeasti etsiä uusia keinoja ansaita säännöllistä tuloa.

Samaa sanoisin myös yrittäjä-kollegoille. Olisiko aika lähteä etsimään uusia väyliä myydä tuotteitamme ja palveluitamme sen sijaan, että keskittyisimme perinteisiin verkkokauppoihin ja/tai kivijalkakauppoihin? Onko mahdollista tehdä vähemmän töitä ja saada silti aikaan enemmän?

Kun aloitin yrittäjäuraa (marraskuussa 2015), kirjoitin liiketoimintasuunnitelmaan, että yksi suurimmista riskeistä liiketoiminnassani on se, että yrittäjästä (minusta) tulee ns. pullonkaula. Tukin itse yritykseni kassavirran pitämällä kiinni vanhoista toimintamalleista (”näin on aina tehty yrityksissä, minunkin pitää tehdä samalla tavalla”) enkä siten anna yritykselleni mahdollisuutta kasvaa ja kehittyä.

Vaikka toisinaan huomaan osittain palanneeni ”vanhaan tapaan tehdä liiketoimintaa”, uusi toimintatapa – saavuta enemmän tekemällä vähemmän – kasvaa ja kehittyy selkäytimessäni.

Miten olen ratkaissut tämän ongelman omassa liiketoiminnassani?

Tiedäthän, että sinullakin on oikeus vaurastua? E-kirjaani, esikoisteostani, jonka julkaisin marraskuussa 2015 myytiin 3 kuukaudessa 450 kappaletta. Olen kuullut sanottavan, että se on yksi parhaiten myydyistä e-kirjoista koko Suomessa – ainakin näin lyhyessä ajassa. En kerro tätä siksi, että haluan kehuskella vaan haluan näyttää hieman lihaa luiden ympärille – mikä oikeasti on mahdollista, kun avarretaan hieman omaa ajatusmaailmaa.

3 kuukauden aikana minulla oli 11 kumppania, jotka markkinoivat e-kirjaa kanssani. Näistä 11 kumppanista 7 tekivät aktiivisesti tulosta. Kokonaismyynnistä 8 % oli kumppaneiden tekemää myyntiä.

18.2.2016 julkaisin e-kirjastani uudistetun ja laajennetun version. Samalla tarjosin uusille kumppaneille mahdollisuutta tulla mukaan ansaitsemaan ylimääräistä rahaa kumppanuusmarkkinoinnin avulla (loogista, kun haluan auttaa perheitä saavuttamaan pysyvän taloudellisen vaurauden).

Kumppanit poimin e-kirjani ostajien joukosta sillä he tiesivät jo osittain mitä kumppanuusmarkkinoinnilla haetaan. Olinhan esitellyt asian e-kirjassani.

Aiheesta lisää: Lokakuun tulosraportti

1 kuukauden aikana kumppanit ovat tehneet 83 % e-kirjan myynneistä. Kumppaneita on kaikkiaan 35 mutta on ymmärrettävää, että kaikki eivät ole vielä päässeet ”in action”.

Mikä sai aikaan näin suuren muutoksen?

Vastaus riippuu täysin siitä, miltä kantilta asiaa katsotaan.

Kaikista suurin muutos tapahtui minun päässäni. Sain muistutuksen valmentaja-kollegalta, jota arvostan ja kunnioitan yli kaiken, että on oikeasti helpompikin tapa tehdä yritykselle tulosta, kuin yrittää tehdä kaikki työ itse. Jokaiselle kun on annettu vain se 24 tuntia vuorokaudessa. Oivallus siitä, että saan aikaan kolme kärpästä yhdellä iskulla sai minut oikeasti liikuttumaan kyyneliin.

  1. kärpänen = voin aidosti auttaa ihmisiä muuttamaan oman taloudellisen tilanteensa tarjoamalla heille mahdollisuuden ansaita ylimääräistä rahaa
  2. kärpänen = vapautan omaa aikaani liiketoiminnan kehittämiseen
  3. kärpänen = poistan itseni pullonkaulana olemisesta.

 

Voin kuulla Tim Ferrisin hyppivän iloisena, kun jälleen yksi yrittäjä on oivaltanut JA SISÄISTÄNYT tämän.

Muut muutokset jotka tein:

Vaihdoin Campwiren kumppanuuslinkit Tapfiliateen. Campwire toimii kumppanuusalustana mielestäni enintään 6 kumppanin kanssa, jonka jälkeen suosittelen siirtymään Tapfiliaten puolelle.

Osa kumppaneistani oli jo sinut kumppanuusmarkkinoinnin kanssa mutta osalle kumppanuusmarkkinointi on uusi juttu. Tästä lähtökohdasta olen rakentanut pilottivalmennuksen, jossa opetan mahdollisimman paljon siitä tietotaidosta, jota minulle on vuosien aikana kertynyt omakohtaisista kokemuksista kumppanuusmarkkinoinnin saralla.

Mainitsin pilotista myös eräässä Facebook ryhmässä ja kerroin, että jos kumppanuusmarkkinointi on tuttu mutta sillä ei ole vielä saanut tyydyttäviä tuloksia aikaan (a.k.a. provisioita ei kilahtele tilille), suosittelen osallistumaan pilottiin.

Vähensin Facebookin maksetun mainonnan minimiin. Marras-tammikuussa kulutin Facebook markkinointiin keskimäärin 1.500,00 € kuukaudessa. Helmi-maaliskuussa Facebook markkinointibudjettini on vaivaiset 450,00 €. Facebook mainoksista on otettu käyttöön strategisesti vain ne, jotka auttavat ja tukevet kumppaneitani omassa työssään.

Miten tästä eteenpäin?

Tarkoituksenani on testata omassa liiketoiminnassa sekä kahdessa ylläpitämässäni blogissa kumppanuusmarkkinoinnin eri variaatioita.

Artikkeleiden strateginen rakentaminen, ihmisten kiinnostuksen kohteiden löytäminen sekä turhien vinkkien ja ohjeiden karsiminen, jotta oikea ja toimiva tieto saadaan jaettua jokaiselle kumppanuusmarkkinoinnista kiinnostuneelle – niin julkaisijoille kuin mainostajillekin.

Miksi?

Koska meillä jokaisella on oikeus vaurastua.

** Tämä postaus sisältää affiliate-linkkejä. Linkin klikkaaminen ei aiheuta sinulle kuluja eikä minulle tuloja, joten voit rauhassa vierailla sivulla ja miettiä ostopäätöstäsi niin pitkään kuin haluat. Suosittelen vain niitä tuotteita, joita olen itse testannut, käyttänyt ja todennut toimiviksi.

Älä koskaan osta tuotetta, jos et ole varma, että siitä on sinulle apua. Lue lisää affiliate-markkinoinnista täältä. **