BLOGIVALMENTAJA TIIA KONTTINEN

Blogi

Miten b2c yritys tekee myyntiä blogilla?

Postauksen lukemiseen käytettävä aika n. 6 min Miten b2c yritys tekee myyntiä blogilla? Eli miten blogista rakennetaan yritykselle tasaista myyntiä tuova myyntikanava? Kas siinäpä mielenkiintoinen kysymys. Ja lukemalla tämän postauksen loppuun: saat selkeän käsityksen siitä, miten blogi toimii myyntikanavana b2c yrityksessä opit katsomaan blogia myynnillisestä näkökulmasta näet, että sinunkin yrityksesi ...

Kirjoittamisen ABC

Postauksen lukemiseen käytettävä aika n. 6 min Tehtävien tekemiseen käytettävä aika 30 min - 3 h Millaista on hyvä teksti? Mikä tekee kirjoitetusta tekstistä mielenkiintoisen? Entä miten kirjoitustaitoa voidaan kehittää? Varmasti jokainen bloggaaja pohtii näitä jossain vaiheessa. Minä ainakin. Edelleen lähes kolmen vuoden jälkeen mietin pitkään, tykkääkö kukaan siitä mitä ...

Keskity olennaiseen eli miten saavutat flown bloggaamisessa ja yrittäjyydessä?

Postauksen lukemiseen käytettävä aika n. 6 min Milloin viimeksi olet tuntenut onnistumista bloggaamisessa ja yrittäjyydessä? Milloin viimeksi sanoit itsellesi: "Hyvin tehty, nyt tämä on valmis!"? Milloin viimeksi saavutit jonkin konkreettisen tavoitteen? Tuliko elämä tielle? Arki vei mennessään? Tavoite yksinkertaisesti unohtui... Kiire, velvollisuudet ja kuormitus eivät ole kivoja työkavereita, kun puhutaan ...

Millaisia tuloksia saadaan aikaan hyvällä sähköpostimarkkinoinnilla? [Case Study]

Millaista on hyvä sähköpostimarkkinointi? Hyvä sähköpostimarkkinointi saa kehuja niin asiakkailta kuin kollegoilta. Hyvässä sähköpostimarkkinoinnissa pääosassa on sinun asiakkaasi. Mitä hän haluaa ja miten pystyt antamaan sen hänelle. Lopputulos tulee vähän kuin itsestään, ilman sen suurempia ponnisteluja. Kuten tässä Sähköpostimarkkinointia parjataan paljon. Se mielletään iljettäväksi, epämiellyttäväksi, spämmääväksi ja menneen talven lumeksi. ...

Näin ryhmittelet blogin sisällön loogiseksi kokonaisuudeksi

Postauksen lukemiseen käytettävä aika n. 6 min Tehtävien tekemiseen käytettävä aika n. 30 min - 3 h   Tuntuuko sinusta joskus siltä, että vaikka kuinka yrität rajata blogiasi, se on silti sillisalaattimainen ja epälooginen? Tuntuuko siltä, että postaukset ovat irrallisia ja niitä on vaikea linkittää toisiinsa? Ehkä sinulla on selkeä ...

Homma hanskassa vai hanskat hukassa? – 3 vinkkiä itsensä johtamiseen

Mitä on itsensä johtaminen? ”You will act like the sort of person you conceive yourself to be” Dr. Maltz Oletko ikinä ajatellut, kuinka se tapa, jolla puhut itsellesi, voi estää sinua saavuttamasta unelmiasi? Minäkuvasi kertoo siitä, mitä ajattelet itsestäsi: mitä heikkouksia ja vahvuuksia sinulla mielestäsi on, ja mitä kaikkea uskot ...

Sisältömarkkinointi vs. Facebook-mainonta | Case Study

Sain erittäin mielenkiintoisen kysymyksen viikonloppuna: Tästäpä sain idean näyttää konkreettisesti, miten paljon olen kohta 3 vuoden aikana käyttänyt rahaa oman yritykseni mainostamiseen. Lukemalla tämän postauksen näet: miten paljon olen käyttänyt rahaa Facebook-mainontaan miten paljon olen tehnyt vuosien aikana myyntiä ja pääset vertaamaan sisältömarkkinoinnin tehokkuutta Facebook-mainontaan En sano, että Facebook-mainonta on ...

Näin rakennat toteuttamiskelpoisen 9 – 17 exit -strategian

Haluan heti tämän postauksen alussa sanoa, että en kannusta ketään lähtemään vakituisesta työpaikasta hetken mielijohteesta. En voi tietää millainen elämäntilanne sinulla on ja millaisia vastuita ja velvollisuuksia harteiltasi löytyy. Siksi toivon, että suhtaudut tähän postaukseen vain yhtenä esimerkkinä. Oma polkuni ja irtiottoni 9 - 17 elämästä oli raju. Monta palaa ...

Akateemisesti koulutettu bloggaa – Meneekö uskottavuus?

Bloggaaminen mielletään edelleen "harrastukseksi" ja päiväkirjamaiseksi omien ajatusten julki tuomiseksi. Yhä enemmän yritykset ottavat valtaa blogimaailmassa ja yrittäjät innostuvat ja kiinnostuvat bloggaamisesta siinä missä harrastelijatkin. Mutta mitä tapahtuu, kun akateemisesti koulutettu tarttuu blogiin? Tässä postauksessa kerron sinulle kaksi esimerkkiä bloggaajista, jotka lähtivät rohkeasti kulkemaan omaa polkuaan sen jälkeen, kun he ...

Vaikuttajalla on valtaa – Blogin elinkaaren viides merkkipaalu

Viides ja viimeinen merkkipaalu, jolle bloggaaja voi yltää, on vaikuttaja. Tällä tasolla bloggaaja on saavuttanut vahvan aseman omassa aihealueessaan, häntä pidetään asiantuntijana sekä mielipidevaikuttajana. On helppoa tulla vaikuttajaksi, kun sinulla on tarkasti rajattu aihe (niche), jossa olet asiantuntija. Intohimoa ei tarvitse pelätä. Päinvastoin. Mitä intohimoisemmin suhtaudut aiheeseen, sitä todennäköisemmin sinusta ...

Ammattilainen on asiantuntija – Blogin elinkaaren neljäs merkkipaalu

"Mää tuun tänne välillä pyörtymään, kun ei heikot luut kestä tätä innostunutta ympäriinsä pomppimista. Virittelen nyt kuukausikirjettä. Olen pyytänyt muutamia innokkaan palautteen antajia kuukausikirjeen testaajiksi. Jotka kokeilee sähköpostin toimivuutta JA joilta kyselen aiheita. Nyt yks siellä jo keulii, että mun pitäisi perustaa salasanalla suojattu jäsenosio, jossa pääsevät käsiksi juttuihini. Kääks!!! ...

Suunnittelija on vaarassa jämähtää paikoilleen – Blogin elinkaaren kolmas merkkipaalu

Onko mitään raivostuttavampaa, kuin jumittua samaan kohtaan pitkäksi aikaa? Varsinkin, jos sen seurauksena huomaat, että kun lopulta pääset eteenpäin, oletkin tehnyt täysin vääriä asioita? "Kati" lähestyi minua yksityisviestillä muutama viikko sitten. Hän oli löytänyt blogini sattumalta (onko sellaisia oikeasti 😉 ) ja oli innosta puhkuen lähtenyt kehittämään blogiaan. Ensin hän ...

Harrastelijalla on upeita unelmia muttei vielä tavoitteita – Blogin elinkaaren toinen merkkipaalu

Harrastelijabloggaajalla on upeita unelmia ja haaveita - muttei välttämättä tavoitteita. Tämä on oikeastaan hyvä asia, sillä harrastus muuttuu hyvin äkkiä suorittamiseksi, jos alussa asetetaan liian suuria tavoitteita. Kun blogi on harrastus, siihen käytetään aikaa sitten, kun aikaa on. Blogille ei välttämättä raivata tilaa kalenterista, eikä sitä tehdä vielä systemaattisesti. Harrastukseen ...

Blogin elinkaari – Miten viet blogin seuraavalle tasolle?

Oletko koskaan miettinyt, mikä saa lukijan sitoutumaan blogiin? Miksi toiset blogit saavat kymmeniä tuhansia lukijoita joka kuukausi ja suurin osa alle 3000? Entä haluaisitko tietää, miten sinun on mahdollista saada vähintään 10 000 yksilöllistä kävijää omaan blogiin kuukausittain? Kuten kaikella tässä elämässä, myös blogilla on oma elinkaarensa. Toiset blogit elävät ...

Miten *lämmität* unohdetun sähköpostilistan?

Älä huoli, näin voin käydä. Kaikesta hyvästä tahdosta huolimatta, et vain muista lähettää sähköpostilistallesi säännöllistä kirjettä. Ehkä töissä tuli niin kiire, että tilaukset ruuhkautuivat. Tai kenties olit muutaman viikon kipeänä. Tai sitten töitä oli vain niin paljon, että unohdit. Tai ehkä yrität edelleen miettiä, kuka olet yrittäjänä/bloggaajana ja mitä voit ...
tiialogolla

Hei, olen Tiia Konttinen ja autan Sinua erottautumaan massablogeista. Opetan sinut kirjoittamaan postauksia, joiden ansiosta lukija palaa kerta toisensa jälkeen juuri sinun blogiisi. Olipa tavoitteesi saada lisää lukijoita tai hankkia tuloja blogin avulla, olet tullut oikeaan paikkaan. Lämpimästi tervetuloa!

Tilaa uusimmat postaukset sähköpostiin

Tilaa tästä uusimmat blogipostaukset suoraan sähköpostiin.

Liity 56 tilaajien joukkoon

Tarvitsen apua