Yhteisö bloggaajille, jotka haluavat oppia bloggaamisen salat | TiiaKonttinen.fi

Miten verkkokurssi kannattaa hinnoitella?

Miten verkkokurssi kannattaa hinnoitella?

Jos et ole Jari Parantainen, tulet tuskailemaan verkkokurssisi hinnoittelun kanssa. Hyvä uutinen on se, että voit ostaa (tai lainata kirjastosta) Jarin kaikki kirjat ja tulla yhtä hyväksi hinnoittelijaksi kuin Jari. Sitä ennen annan sinulle omat henkilökohtaiset vinkkini verkkokurssin hinnoitteluun. Olen saanut vinkkejä Jarin lisäksi Valmentaja-Akatemian Timolta, Unelma Onnellisuuden ja The Next Levelin Laurilta, Bloggaajasta Ammattilaiseksi™ […]

Continue Reading

Miten kasvatat asiakaspohjaa tulevaa verkkokurssin myyntiä varten?

Miten kasvatat asiakaspohjaa tulevaa verkkokurssin pilotointia varten?

Kirjoitin pari viikkoa sitten postauksen, jossa opastin sinua suunnittelemaan ja tekemään ensimmäisen verkkokurssin. Tässä postauksessa autan sinua kasvattamaan tulevaa potentiaalisten asiakkaiden joukkoa, eli yhteisöäsi. #itsestäänselvyys Jos sinulla ei ole asiakkaita, kenelle ajattelit myydä kurssiasi? Toivon, että et ajattele näin: ”Kurssini myy itse itsensä. Teen sen, laitan Facebook-mainokset pyörimään ja homma hoituu automaattisesti sillä.” Ei nimittäin […]

Continue Reading

Arvosta lukijaasi – Tee liittymislahja (liidimagneetti) josta on hänelle OIKEASTI hyötyä

Arvosta lukijaasi – Tee liittymislahja (liidimagneetti) josta on hänelle OIKEASTI hyötyä

Olen marraskuun aikana puhut paljon verkkokurssin tekemisestä ja sähköpostilistan kerryttämisestä. Käytän marraskuun mahdollisimman tehokkaasti kertoakseni ja opettaakseni sinua saamaan samankaltaisia tuloksia kuin itsekin verkkokurssien myynnillä. P.s. Hyödynnä näitä vinkkejä myös e-kirjojen myyntiin 😉 Tänään haluan puhua sinulle liittymislahjasta eli liidimagneetista tai liidien keräämiseen käytettävästä lahjasta (engl. lead magnet). Joissakin tapauksissa liittymislahja ei ole tarpeellinen (yksi […]

Continue Reading

Tästä tiedät, että verkkokurssisi menestyy

verkkokurssi-menestyy

Verkkokurssin myynnissä ei ole mitään takeita. Kun aloitat myyntikampanjan se voi mennä joko hyvin, huonosti tai täysin metsään. Siksi yrittäminen onkin niin mahtavaa! Voit katsoa itseäsi peiliin ja sanoa ”Minä tein tämän!” niin hyvässä kuin huonossa. Olen lanseerannut ja myynyt verkkokursseja kohta kaksi vuotta. Olen auttanut bloggaajia ja yrittäjiä myymään omiaan. Minulla on ollut eturivin […]

Continue Reading

Blogialustan valinnalla on väliä – Case Study Maisan Elämää

Blogialustan valinnalla on väliä - Case Study Maisan Elämää

Bloggaajien keskuudessa viriää aika ajoin keskustelu siitä, mikä blogialusta on paras. Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Täydellistä blogialustaa tuskin koskaan löytyy. Mutta lähelle täydellistä on mahdollisuus päästä, kuten Marjaana osoittaa. Tässä postauksessa käyn läpi Marjaanan blogin muutosta. Lukemalla tämän postauksen tiedät: miksi blogialustan valinnalla on oikeasti merkitystä sinäkin voit oppia muokkaamaan blogin ulkoasua näet, […]

Continue Reading

Verkkokurssin tekeminen: Näin suunnittelet ja teet ensimmäisen verkkokurssin

Verkkokurssin tekeminen

  Ihka ensimmäinen verkkokurssini oli täysi floppi. Minulla ei ollut aavistustakaan mitä olin tekemässä, miten verkkokurssi tulisi tehdä tai miten sitä pitäisi myydä. Yritin haalia paljon ilmaista materiaalia ja tiedonmurusia sieltä täältä. Noh, lopputulos oli juuri sitä. Sekametelisoppa, joka ei paljoa ketään kiinnostanut. 11 osallistujasta muistaakseni 5 ystävällisesti maksoi kurssin hinnan täysimääräisenä. Loput 6 arvoin […]

Continue Reading

Miksi sinun *pitää kerätä* sähköpostilistaa, olitpa bloggaaja tai yrittäjä?

Miksi sinulla *pitää olla* sähköpostilista

Tiedätkö sinä miksi sinulla pitää olla sähköpostilista? Entä onko sinulla sähköpostilista? Miten paljon hyödynnät sitä markkinoinnissa? Jos olet kuten iso osa bloggaajista ja yrittäjistä, vastaukset menevät kutakuinkin näin: ”Ööö, joo…” ”Oon…” ”Hyvin vähän, koska en tiedä mitä sinne kirjoitan…” Ei se mitään. Tämän postauksen myötä toivon, että vastaukset näihin kysymyksiin ovat entistä selkeämmät. Plus, kerron […]

Continue Reading

7 asiaa jotka sinun pitää tietää ennen verkkokurssin tekemistä

7 asiaa jotka sinun pitää tietää ennen verkkokurssin tekemistä

Olet varmasti huomannut, että verkkokurssit ovat yhä suositumpia. Kuka tahansa voi tehdä verkkokurssin ja laittaa sen myyntiin. Ehkä unelma passiivisesta tulosta siintää silmien edessä. Onhan verkkokurssi kätevä. Tavoitat kymmeniä ja jopa satoja potentiaalisia asiakkaita yhdellä kertaa. Verkkokurssi ei sido sinua olemaan livenä paikalla eikä vaihtamaan (työ)aikaa rahaan. Mutta mitä enemmän verkkokursseja tehdään, sitä enemmän saatat […]

Continue Reading

Haluatko tietää 11 vinkkiä bloggaamiseen ja ajanhallintaan? 11 upeaa bloggaajaa kertoi omat vinkkinsä

Ajanhallinta ja bloggaaminen

Tämä postaus julkaistiin tänä aamuna myös viikkokirjeenä. Kirje sai upean vastaanoton ja sai muun muassa Hani Olssonin kirjoittamaan postauksen Vinkit Tiian kontista, jonka voit lukea täältä. Mistä aikaa bloggaamiseen? Oman ajankäytön hallinta Ajan puute tai aikataulun painotus Suunnitteluun ja toteutukseen saatava aika Tässä on bloggaajan akilleen kantapää. Ajanhallinta. Kysyin viikko sitten bloggaajilta, mikä on heidän […]

Continue Reading

Hakukoneoptimoi postaus 5 päivässä -haaste

Hakukoneoptimoi postaus 5 päivässä -haaste

”Tiia miten sinä teet tämän? Minulla ei ole siis vielä sivustoa pystyssä eikä yhtään blogikirjoitusta. Ja kiireinen aamu oli taas kuten aina. Mutta. Kun sain alla olevan viestisi niin siitä ei mennyt kuin puoli tuntia ja ensimmäinen blogikirjoitus oli työn alla! Idea aiheeseen oli jo olemassa, en vain tiennyt sitä. Ja vielä en ole saanut […]

Continue Reading

Näin löydän aikaa bloggaamiseen

Miten löydät aikaa bloggaamiseen?

Kun luen erilaisten bloggaajien kommentteja bloggaamisen haasteista, isoon rooliin siellä nousee aika. Jos tavoitteenasi on saada blogiisi lisää lukijoita, hyödyntää blogia markkinointikanavana tai hankkia tuloja bloggaamalla, tässä postauksessa annan sinulle hyödyllisiä vinkkejä, miten löydät lisää aikaa bloggaamiseen. Ennen kuin menemme pidemmälle, haluan tuoda esille sen, että aika on illuussio. Mitä enemmän korostat ja puhut olevasi […]

Continue Reading

Miten aloitat bloggaamisen? (lue tämä ennen kuin perustat blogin ja vältä suurimmat virheet)

Miten aloitat bloggaamisen?

Olen saanut paljon yhteydenottoja bloggaajilta, jotka ovat perustaneet blogin muutama viikko takaperin ja nyt he haluvat opastusta, miten lähteä kasvattamaan blogin lukijamäärää. Autan aina mielelläni mutta valitettavasti olen joutunut kieltäytymään näistä henkilökohtaisista valmennuskerroista. Syy on ollut yksinkertaisesti se, että blogin alkumetreillä on tehty kriittisiä virheitä joiden korjaamiseen menisi yli puoli vuotta. Jos olet vasta perustamassa […]

Continue Reading

Mikä nimeksi blogille? Ole varovainen blogisi nimen kanssa – se voi pahimmillaan estää sinua saamasta lukijoita

Mikä nimeksi blogille?

On aina hauskaa törmätä hassuun blogin nimeen. Niitä kun löytyy sekä harrastelijoiden että yritysten joukosta. Mutta siinä ei ole mitään hauskaa, että blogin nimi ei kuvaa millään tavalla blogin sisältöä. Pettymys on yleensä suuri, kun mielikuva blogin nimestä ei vastaa kirjoitettua sisältöä. Pettymyksen lisäksi blogi unohtuu nopeasti eikä sen sisältöä tee mieli jakaa sosiaalisessa mediassa. […]

Continue Reading

Mitä eroa on kategorioilla, tageilla, avainsanoilla ja hakusanoilla?

Mitä eroa on kategorioilla, tageilla, avainsanoilla ja hakusanoilla?

Kategorioiden, tagien ja avainsanojen käyttö blogissa voi olla välillä hämmentävää. Itse asiassa, kun katson blogeja, huomaan, että monesti nämä menevät sujuvasti sekaisin. Tässä postauksessa käyn läpi mikä näiden merkitys on bloggaamisessa ja miten niitä jatkossa kannattaa käyttää. Kategoria Kategorioiden tarkoituksena on jäsentää blogin sisältö helposti ymmärrettävään muotoon. Esimerkiksi jos henkilön B blogi kertoo kissoista, kategoriat […]

Continue Reading

Maalis-elokuun tulosraportit 2017

Tervetuloa katsomaan maalis-elokuun tulosraportteja, mistä ja miten ansaitsin rahaa bloggaamalla. Näiden tulosraporttien tavoitteena on auttaa sinua näkemään ja hahmottamaan, millaisia mahdollisuuksia bloggaaminen tuo, olitpa yksityishenkilö tai yrittäjä. Jos tämä on ensimmäinen tulosraportti, suosittelen lukemaan seuraavat kappaleet läpi, jotta tiedät enemmän kokonaisuudesta. Jos olet aikaisemmin lukenut tulosraportteja, voit halutessasi skrollata postausta hieman alaspäin. Olen haaveillut bloggaamisesta ja sillä […]

Continue Reading