Yhteisö bloggaajille, jotka haluavat oppia bloggaamisen salat | TiiaKonttinen.fi

Tavoite enemmän lukijoita ja säästä samalla aikaa – Toimi näin…

Mielenkiintoisen sisällön tuottaminen blogiin on tietenkin suositun blogin perusta. Ilman loistavaa sisältöä blogisi ei rakenna luottamusta, uskottavuutta, vahvaa henkilöbrändiä, postauksia ei jaeta eikä niitä kommentoida. Saatikka, että blogi tuottaisi sinulle oikeasti tuloja. Monet tuskailevat jo pelkästään sen ajatuksen kanssa, että sisältöä PITÄÄ tuottaa. Lopputuloksena monet kirjoittavat sisältöä, joka on keskinkertaista ja hukkuu kaikkien muiden sisältöjen […]

Continue Reading

Eroon harrastelijabloggaajan leimasta – pysyvästi

Minulta kysyttiin: ”Onko perinteinen bloggaaminen kuollut?” Oletan, että perinteisellä bloggaamisella tarkoitetaan päiväkirjamaista kirjoittamista, omien ajatusten julkituomista. Ei se ole. Se elää ja kukoistaa edelleen. Kannustan jokaista kirjoittamaan blogia, sillä mielestäni kirjoittaminen on yksi parhaista terapeuttisista keinoista purkaa ulos haastavaa elämäntilannetta. Mutta… Perinteisellä päiväkirjamaisella, omien ajatusten julkituonnilla ei ole mahdollista ansaita tuloja. Eikä yritykset mielellään tee […]

Continue Reading

4 kysymystä, joihin sinun tulee vastata ennen kuin irtisanoudut

Pitäisikö sinun irtisanoutua ja aloittaa yrittäjyys? Tulisiko jättää koulu kesken ja tavoitella omaa unelmaa? Näitä kysymyksiä moni pohtii mielessään. Toiset tekevät päätöksiä hetken mielijohteessa, toiset suunnittelevat useamman vuoden, ennen kuin hyppäävät pois oravanpyörästä. Tämän päivän postauksessa esitän sinulle neljä kysymystä, joihin sinun pitää vastata, ENNEN kuin alat yrittäjäksi. 1. Miksi haluat lopettaa työnteon? Tiedän, että […]

Continue Reading

Yritysblogi kasvoi muoti- ja lifestyleblogien kanssa samoihin lukijamääriin

Yritys- ja asiantuntijablogin rakentaminen on ollut suhteellisen mielenkiintoinen projekti. Kaksi vuotta sitten tavoitteena oli hyödyntää blogia VAIN ilmaisena markkinointikanavana. Enpä siinä vaiheessa vielä osannut aavistaakaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Pienestä markkinointikanavasta on muotounut yritysblogi, joka yltä kuukausittain samoihin lukuihin muoti- ja lifestyleblogien kanssa. Miten se on mahdollista? Eikö yritykset vain puhu itsestään ja osaamisestaan? Eikö […]

Continue Reading

Suomi – Blogi – Suomi sanakirja

Blogi = verkkosivusto, ylläpitäjänä yksityishenkilö, yritys tai yhteisö. Uusin julkaisu (artikkeli) on aina ylimpänä. Voi olla julkinen, yksityinen tai rajattu. Tulisi sisältää mahdollisuuden kommentointiin. Kuvia ja sisältöjä ei tule muokata jälkikäteen. Päivittää voi, kunhan sivun ylä- tai alalaitaan merkitsee “Päivitetty xx.xx.2016” Blogialusta = verkkosivusto, johon blogi perustetaan. Tunnetuimmat ovat Blogger, WordPress.org, WordPress.com, Lily.fi, Fitfashion.fi Blogiportaali = sivusto, johon […]

Continue Reading

Perusta yritys ja menesty heti!

Kun perustin yritykseni, minulle sanottiin, että ensimmäiset 2 vuotta rämmit kuolemanlaaksossa. Jos selviät siitä, yrityksesi menestyy. Olen aina ollut tällaisia kovia lauseita vastaan ja niinpä päätin todistaa tämän väitteen vääräksi. Halusin menestyä ensimmäisestä päivästä lähtien. Halusin todistaa koko maailmalle, että hyvällä suunnittelulla ja oikealla strategialla yritys voi kukoistaa ensimmäisestä päivästä alkaen. Onnistuinko tässä vai oliko […]

Continue Reading

Miten tuplaat lukijat vain 7 päivässä?

Jokainen bloggaaja haaveilee kasvavasta lukijamäärästä. Onhan se ihan mahtavaa, kun saat uskoa ja luottamusta siihen, että ihmisiä kiinnostaa se, mitä kirjoitat. Kasvava lukijamäärä vaikuttaa positiviisesti myös yritysyhteistyöhön. Mitä enemmän blogisi kerää lukijoita, sitä mielenkiintoisemmaksi se käy yritysten silmissä. Tässä postauksessa kerron sinulle, miten tuplaat lukijat vain 7 päivässä. Lukemalla tämän postauksen tiedät: mitä asiat vaikuttavat […]

Continue Reading

TOP 3 syytä, miksi et ole vielä aloittanut bloggaamista | Ja miten selätät nämä tekosyyt lopullisesti

Tiedän, että tämä kuulostaa itsekkäältä. Mutta joka kerta, kun näen upean (tulevan tai aloittelevan) bloggaajan pitkittävän blogin aloittamista, haluan huutaa. Tiedän, ettei se ole minun asiani, aloittaako joku bloggaamisen vai ei. Mutta kun henkilö, jolla on mielenkiintoisia ajatuksia, intohimoa ja osaamista omalta alaltaan ei hyödynnä sitä muiden auttamiseen, minua turhauttaa kuunnella niitä iänikuisia tekosyitä: ei […]

Continue Reading

Kasvata sivuston kävijämäärää 1417 % tällä ilmaisella menetelmällä

Yrityksen nettisivujen kävijämäärän kasvu johtaa toivottavasti myös asiakkaiden määrän ja myynnin kasvuun. Yrityksissä onkin nyt herätty siihen, että pitää tuottaa sisältöä, jotta löytyy hakukoneista. Suppeat käyntikorttisivut eivät riitä, jos mielii asiakkaita Googlen kautta. Niinpä sisältömarkkinointi eli sisällöntuotanto blogin kautta on aloitettu. Ja se on hyvä se! Mutta kun se sisältö on usein ihan turhaa. Sisältöä […]

Continue Reading

Miten tein 22.575,00 € verkkokurssilanseerauksen?

Tämän postauksen aiheena on realistinen katsaus verkkokurssien myyntiin. Mitä kulissien takana oikeasti tapahtuu? Miten verkkokursseja myydään? Noh, siihen saat vastauksen nyt. Olen halunnut kirjoittaa tämän postauksen jo pidemmän aikaa. Minulta kysytään paljon verkkokurssien myynnistä, joten haluan antaa tässä vinkkejä ihan kaikille. Postauksen pohjana käytän marras-joulukuussa 2017 tekemääni Bloggaajasta Ammattilaiseksi™ verkkokurssin lanseerausta. Lukemalla tämän postauksen: saat […]

Continue Reading

Favicon – Näin lisäät sen blogiin – Tutorial

Favicon on pieni kuvake, joka näkyy selaimessa. Tässä postauksessa käyn läpi sitä, onko tällä pienellä kuvalla merkitystä blogiin miten voit tehdä faviconin itse ja miten lisäät sen omaan blogiin (WordPress | Blogger) Favicon Favicon näkyy selaimessa blogin tai sivuston nimen edessä. Favicon tulee myös näkyviin kirjanmerkkeihin, jolloin blogi tai sivusto on helpompi tunnistaa muiden kirjanmerkkien […]

Continue Reading

Bloggaaja, oletko laatinut Facebook-strategian? 4 vinkkiä onnistuneeseen strategiaan

Olet varmasti laatinut blogillesi strategian, jonka tarkoituksena on tuoda blogiisi lisää kohderyhmääsi kuuluvia, sitoutuneita lukijoita ja saada heidät viihtymään blogissasi. Ehkä sinulta löytyy myös blogiasi varten perustettu Facebook-sivu, jonne jaat uusimmat blogikirjoituksesi ja jonka kautta toivot saavasi lisää liikennettä blogiisi. Aivan kuten blogiasi varten, myös Facebook-sivuasi varten kannattaa laatia kunnollinen strategia. Se helpottaa ja selkiyttää […]

Continue Reading

4 tärkeintä menetelmää tuloksellisen digiliiketoiminnan rakentamiseen

4 tärkeintä menestelmää tuloksellisen digiliiketoiminnan kasvattamiseen

Joudun todennäköisesti pudottamaan sinut pilvilinnoista alas. Menestyksekkään digiliiketoiminnan rakentamiseen ei riitä pelkkä intohimo. Se on tärkeä mutta se ei riitä tuomaan voita leivän päälle. Intohimo ei maksa laskujasi. Se ei ole koskaan sitä tehnyt, eikä se tee sitä tulevaisuudessa. Suositun ja menestyksekkään liiketoiminnan rakentaminen ei tarkoita kovaa työtä. Se tarkoittaa fiksusti tehtyä työtä. Se tarkoittaa […]

Continue Reading

Näin hyödynnät Google Analytics -ohjelmaa lukijamäärän kasvattamisessa

Näin hyödynnät Google Analytics -ohjelmaa lukijamäärän kasvattamisessa

Kuten moni muukin bloggaaja, olet takuuvarmasti kirjautunut sisään Google Analyticsiin ja katsonut numeroita, grafiikkaa ja tilastoja hämmennyksen vallassa. Google Analytics [GA] on loistava työkalu, jonka avulla voit kirjaimellisesti seurata melkein mitä tahansa blogissasi. Mutta bloggaajana sinun ei tarvitse käyttää tunteja oppiaksesi jokaisesta GA:n yksityiskohtaa. Tilastojen seuraaminen on tärkeä osa lukijamäärän kasvattamisessa, postausten markkinoinnissa ja ajanhallinnassa […]

Continue Reading

5 syytä, miksi bloggaajan kannattaa palkata virtuaaliassistentti

Tuntuuko sinusta bloggaaminen työläältä? Joskus myös bloggaaja saattaa tarvita apua blogin ylläpitämisessä. Bloggaaja voi ulkoistaa osan töistä joko satunnaisesti kiireen keskellä, vaikeissa ongelmatilanteissa tai jatkuvalla sopimuksella. Tässä blogitekstissä kerron 5 syytä, miksi bloggaajan kannattaa palkata virtuaaliassistentti. 1. Oma osaaminen ei riitä Joskus sinulta voi loppua oma ammattitaito kesken, tällöin virtuaaliassistentit voivat auttaa sinua. Näitä voivat […]

Continue Reading