Skip to content

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa | Postaus päivitetty 12.4.2019 + hinnat tarkistettu || Postaukseen lisätty 3 uutta kurssi- ja myyntialustaa

|| Tämä postaus sisältää affiliate-linkkejä ||

Yhä useampi valmentaja siirtää osaamisensa verkkoon. Verkkovalmennukset ja -kurssit ovat kätevä tapa auttaa ja opettaa asiakkaita. Verkkovalmennusten ja -kurssien avulla tieto saadaan nopeasti monen ihmisen käyttöön. Valmentajan tärkein tavoite on tietenkin asiakkaan tai oppilaan auttaminen. Valmentajalla on paljon tietoa, joka voi olla helppoakin siirtää digitaaliseen muotoon.

Valmentajalla ei kuitenkaan välttämättä ole tietoa siitä, mikä olisi kannattavin, helpoin tai järkevin keino siirtää omaa tietotaitoaan oppilaille. Verkkokurssi- ja myyntialustoja on lukemattomia. Niiden hinnoittelu eroaa toisistaan paljonkin, jolloin eri kurssialustojen vertailu on hankalaa. Ja jos olet tekemässä ensimmäistä verkkokurssiasi, voi olla, että et ole aivan varma, mikä on paras keino välittää tietoa oppilaillesi.

Oletko kiinnostunut tekemään oman verkkokurssin? Tiedätkö, mitä verkkokurssissa on hyvä olla ja mitä siitä ehdottomasti pitää jättää pois? Entä tiedätkö, miten pitkä kurssin täytyy olla, jotta se kiinnostaa myös opiskelijaa? Vastaukset näihin ja muihin mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin löydät Bloggaajasta Ammattilaiseksi™ -verkkovalmennuksesta.

Lue lisää: 7 asiaa, jotka sinun pitää tietää ennen verkkokurssin tekemistä

Tämän postauksen tavoitteena on

  • näyttää, millaisia verkkokurssi- ja myyntialustoja on olemassa
  • helpottaa niiden vertailua
  • ja auttaa sinua löytämään sieltä se, joka toimii parhaiten juuri sinulle.

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

Olen ottanut tähän vertailuun 9 tällä hetkellä tuntemaani verkkokurssi- ja myyntialustaa. Aivan jokaista en ole henkilökohtaisesti kokeillut, joten verkkokurssialustan käytännöllisyydestä ei ole täydellistä tietoa. Sen sijaan kokemuksen tuoman tiedon perusteella pystyn kertomaan jokaisen kurssialustan kohdalla, millaisia haasteita tai hyötyjä niistä on.

Lue myös tämä: Miten kirjoittaa e-kirja jota oikeasti ostetaan?

Postauksessa käytetyt kurssialustat:

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

Campwire

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

Campwire on suomalainen verkkokurssi- ja myyntialusta. Alusta on äärimmäisen kätevä ja helppokäyttöinen. Alustaan saat myös tapahtumamyynnin webinaareille ja livetapahtumille.

Campwire on digiyrittäjän unelma-alusta. Ostotapahtuman jälkeen opiskelijalle muodostetaan tunnukset, joilla hän pääsee kirjautumaan kurssialustalle. Voit ajastaa kurssit joko ostopäivän mukaan, jolloin kyseessä on ns. evergreentuote tai kerätä porukan kokoon ja aloittaa kurssin kaikille samaan aikaan.

Ainoa miinuspuoli Campwiressa on kulurakenne. 10 prosentin provisio myydyistä tuotteista sekä 100 euron (+ alv 24 %) kuukausimaksu rasittavat yrittäjän kassaa. Jos sinulla on kolme verkkovalmennusta, kuukausikustannus nousee jo 372 euroon. Näillä hinnoilla kurssin on oltava evergreenmyynnissä, jotta saat pelkästään kuluja katettua.

Yksi vaihtoehto on, että lanseeraat verkkokurssin kerran isosti Campwiressa ja sieltä saatavilla myynneillä rakennat omalle sivustolle verkkokaupan ja kurssialustan. Toki tämä vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, mutta on pitkällä tähtäimellä se on hyvä vaihtoehto.

HUOM! Tuotteiden inaktivoiminen Campwiressa ei riitä katkaisemaan kuukausikuluja. Tuotteet on poistettava asiakaspalvelun kautta ja palvelu irtisanottava, jotta kulut päättyvät. Tämä on ollut harmillinen muutos siihen, kun itse aloitin Campwiren käytön. Silloin riitti, että tuotteet olivat inaktiivisia, jolloin niistä ei tarvinnut maksaa kuukausihintaa.

Olen kuullut huhuja, että Campwiren hinnoittelu tulisi muuttumaan, mutta mitään varmaa tietoa tästä ei vielä ole. Odottavalla kannalla olen, sillä Campwire on oikeasti todella loistava kurssialusta.

Click here to subscribe

Rekisteriseloste ja tietosuoja

 

Teachable (*)

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

Teachable on ulkomaalainen kurssi- ja myyntialusta. Tällä hetkellä minulla on vielä kursseja Teachablessa, mutta ne eivät ole myynnissä. Kurssialusta on todella helppokäyttöinen, valmennusvideoiden lataaminen alustalle on helppoa ja nopeaa ja hinnoittelu on edullista.

Mitä kalliimman paketin Teachablesta ottaa, sitä enemmän saa käyttöönsä erilaisia ominaisuuksia. Teachablesta löytyy ilmainen versio, joka on sopivasti ”piilotettu” hinnoittelusivulle. Sivulla olevien kolmen palvelupaketin alapuolella on pieni teksti, jossa lukee ”Take Teachable for a test run. Try our free plan.”

  • 29 dollarin (Basic) kuukausimaksulla voit ajastaa kurssimateriaalit oppilaan opiskelutahdin mukaan.
  • 79 dollarin (Professional) kuukausimaksulla saat kaikki Basicin ominaisuudet sekä mm. kuluttoman myynnin. (Myynnistä ei siis mene ylimääräisiä provisioita tai komissioita.)
  • 399 dollarin (High Volume) kuukausimaksulla saat edellisten pakettien ominaisuuksien lisäksi mm. mahdollisuuden siirtää kurssimyynnistä saadut tulot välittömästi omalle tilillesi ja siirtää opiskelijoita kurssilta toiselle. Pystyt myös lisäämään opiskelijoita kursseille manuaalisesti.

Hinnat on esitetty tavallaan kuukausihintoina, mutta on tärkeää huomata, että Teachable veloittaa summat kerran vuodessa. Mikäli haluat maksaa kuukausittain, yllä olevat hinnat nousevat noin 10 dollaria.

Teachablen ainoa miinuspuoli on maksuvaihtoehdot. Suomalaisia verkkopankkeja järjestelmään ei pysty integroimaan, joten tarvitset joko Stripen, jonka kautta kursseja voi ostaa luottokortilla, tai Paypalin. Jos opiskelijalla ei ole luottokorttia, hän ei pysty kurssia ostamaan.

Suomalaiset ovat myös hieman skeptisiä sellaisia maksupaikkoja kohtaan, jotka eivät ole heille ennestään tuttuja. Pelko joutua huijatuksi ja menettää rahansa on voimakas myynnin este. Kun taklaat tämän, sinulla ei ole mitään huolta.

Udemy

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

Udemy on mielenkiintoinen tuttavuus. Henkilökohtaisesti en ole tätä kurssialustaa kokeillut, mutta ehkä jossakin tilanteessa sitä voisi hyödyntää. Jokainen Udemyssa oleva kurssi on voimassa aina. Voit siis palata kurssin sisältöön vaikka vuoden kuluttua.

Udemyssa mielenkiintoista on se, että he ovat laittaneet kurssimaksuille katon. Kallein kurssi, jota voit Udemyssa myydä, saa maksaa $200. Edullisimmillaan kursseja myydään 15 dollarilla.

Udemy on valmentajalle ilmainen. Kuluja kertyy, mikäli haluat, että Udemy markkinoi kurssia puolestasi. Udemy tarjoaa neljä erilaista markkinointipakettia. Markkinointipakettien hintoja minulla ei valitettavasti ole sinulle antaa, mutta jostain UKK-sivuilta huomasin, että paketit alkavat 10 dollarista.

Woocommerce + LifterLMS

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

Jos WordPress-blogialusta on sinulle entuudestaan tuttu, tiedät, että WooCommerce ei ole kurssialusta vaan verkkokauppa-lisäosa 😀 Otin sen listaan mukaan siksi, että WordPressiin voit rakentaa oman kurssialustan (minulla käytössä LifterLMS) ja hoitaa maksun WooCommercen sekä Checkoutin tai Paytrailin kautta.

Oman verkkokaupan rakentaminen ja sitä kautta kurssialustalle ohjaaminen on digiyrittäjän näkökulmasta Campwiren ohella paras vaihtoehto. Jos tavoitteena on automatisoida verkkokurssin myynti, se onnistuu parhaiten näillä kahdella.

WooCommerce-lisäosa on ilmainen, mutta tarvitset joltain suomalaiselta (tai ulkomaalaiselta) palveluntarjoajalta maksujen välitykseen soveltuvat tunnukset. Esimerkiksi itse käytän omassa verkkokaupassani Chekcout.fi-kauppiastunnuksia.

Jos sinulla on aikaisemmin ollut Campwire, sinulle on tehty shop-in-a-shop-kauppiastunnukset Checkoutin kautta. Tällainen ei kuitenkaan sovellu WooCommerce-verkkokauppaan, joten olethan hyvissä ajoin liikkeellä, jos olet rakentamassa omaan blogiisi tai sivustollesi verkkokauppaa.

Suosittelen aloittamaan vähintään kolme kuukautta ennen verkkokurssin myynnin aloitusta. Ja nimenomaan siitä päästä, että hanki ensin joko Checkoutin tai Paytrailin kauppiastunnukset ja vasta sen jälkeen lähde rakentamaan verkkokauppaa ja kurssialustaa.

Käytä kaksi kuukautta aikaa verkkokaupan ja kurssialustan rakentamiseen ja kuukausi myynnin testaamiseen. Varmista hyvissä ajoin, että kaikki toimii ennen kuin alat myymään kurssia asiakkaille.

Sekä tiiakonttinen.fi- että bloggaajastaammattilaiseksi.fi-sivustoilla on tämä paketti käytössä. Upea ja ammattitaitoinen Riitta Korpipää acqua.fi-sivustolta on rakentanut ne minulle. Suosittelen lämpimästi Riitan palveluita. (Tämä ei ole maksettu mainos 😉 )

Click here to subscribe

Rekisteriseloste ja tietosuoja

 

Holvi

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

Holvi on Helsingissä vuonna 2011 perustettu yritys, jonka pääpaino on helppoudessa ja nopeudessa. Holvi on yritystili, jonka päälle on rakennettu verkkokauppa. Holvi toimii yrittäjille, freelancereille ja jopa bloggaajille oivallisena yhteistyökumppanina tuotteiden ja palveluiden myynnissä.

Holvin kautta voit tehdä ja lähettää laskuja, maksaa palkkoja, laittaa tuotteita ja palveluita myyntiin ja mikä parasta, nopeutat kirjapitotulosteiden lähettämistä kirjanpitäjälle. Ostotapahtuman jälkeen rahat ovat välittömästi Holvi-tililläsi, jossa ne ovat käytettävissä esimerkiksi  korttiostoihin.

Kokeilin Holvia vuonna 2016. Myin sen kautta niin e-kirjoja kuin verkkovalmennuksiakin. Holvi toimi hyvin eikä teknisiä haasteita osunut kertaakaan eteen. Mikä parasta, Holvin kautta asiakkaasi voi ostaa omilla verkkopankkitunnuksillaan.

Digiyrittäjän näkökulmasta Holvi toimii tiettyyn pisteeseen saakka myös verkkovalmennusten myynnissä. Tämä vaatii kuitenkin hieman etukäteissuunnittelua, jotta ikäviltä yllätyksiltä vältytään. Suunnittelu kannattaa aloittaa jo siitä, missä muodossa toimitat verkkokurssin opiskelijalle. Tässä muutamia vinkkejä.

1. Verkkokurssin hinta on hyvä olla alle 50,00 €

Verkkokurssien ostapäätökseen käytetään sitä enemmän aikaa, mitä arvokkaampi valmennus on. Ihan sataprosenttisen tarkkaa summaa minulla ei ole sinulle antaa, mutta kahden vuoden kokemuksen perusteella uskon, että raja menee 50 euron paikkeilla.

Tämä tarkoittaa, että jos tarjoat verkkokurssia, jonka hinta on yli 50 euroa, asiakkaasi joutuu pohtimaan pidempään, kannattaako kurssia ostaa. Alle 50 euron kurssien ostopäätöksen tekeminen tapahtuu  nopeammin. Toki ostopäätöksen tekemiseen vaikuttaa moni muukin asia, mutta jutellaan niistä jossain toisessa postauksessa.

2. Miten opiskelija pääsee käsiksi kurssimateriaaliin oston jälkeen?

Haastavaa on se, ettei opiskelijan siirtymistä kurssialustalle pysty automatisoimaan sataprosenttisesti. Joudut siis tekemään jonkin verran manuaalista työtä. Ostotapahtuman jälkeen opiskelija saa sähköpostiinsa kuitin. Kuittiin on mahdollista lisätä linkki kurssialustalle. Mutta mihin saat lisättyä ohjeet kurssialustalle rekisteröitymiseen?  Entä kuinka moni oikeastaan lukee kuitin, kun se sujahtaa sähköpostiin?

Tulet saamaan paljon sähköpostia ja kyselyitä, miten opiskelija pääsee kurssialustalle. Tämä on se manuaalinen osuus.

Jos haluat kiertää tämän, sinun tulee mainita myynti- tai tuotesivulla, että ohjeet kurssialustalle rekisteröitymisessä löytyvät kuitista. Kuittiin tulee kirjoittaa mahdollisimman selkeät ohjeet tai vaihtoehtoisesti ohjata opiskelija erilliselle sivulle, jossa ohjeet ovat (ja mielellään vielä kuvakaappauksina tai videona).

Parhaiten Holvi toimii e-kirjojen, fyysisten tuotteiden ja palveluiden myynnissä. Pystyt lataamaan e-kirjan suoraan Holviin, jolloin ostaja saa kirjan latauslinkin kuitin mukana. E-kirjaa voi ladata vain 3 kertaa, jonka jälkeen latauslinkki umpeutuu. Tämä on loistava ominaisuus, joka estää e-kirjan latauslinkin yleisen jakamisen.

Finqu

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

Finqu on suomalainen yritys, joka tarjoaa monipuolisia verkkokaupparatkaisuja yrittäjille. Itselläni ei ole kokemusta Finqusta, mutta useat oppilaistani ovat sitä käyttäneet. Se, mikä tekee Finqusta tämän listan uniikeimman, on bitcoinien hyödyntäminen maksuvaihtoehtona.

Finqussa perustetut verkkokaupat ovat ilmaisia siihen saakka, kunnes julkaiset kaupan ja aloitat tuotteiden myynnin. Kuukausihinta on alkaen 49 €. Finqu tarjoaa Klarna Checkout -lisäosaa, joka haastaa Checkoutin ja Paytrailin. Klarna Checkoutin hinta on 2,79 % ostotapahtumasta. Kiinteitä kuukausiveloituksia ei siten ole.

Etsy

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

Etsy on ulkomaalainen, varsinkin Yhdysvalloissa ja Isossa-Britanniassa erittäin suosittu verkkokauppa. Etsy sopii parhaiten fyysisten tuotteiden, palveluiden sekä e-kirjojen/työkirjojen myyntiin.

Kokeilin Etsyä vuonna 2015. Silloin se oli monille suomalaisille tuntematon. En voi sanoa, että kokeilu olisi ollut menestys 😀

Etsyn hinnoittelu on kaksijakoinen. Etsy veloittaa jokaisesta myytäväksi laitetusta tuotteesta listaushinnan sekä tuotteiden myynnistä ja tilisiirroista provision. Mitä enemmän sinulla on tuotteita Etsyssä myynnissä ja mitä suuremmalla volyymilla myyt, sitä raskaammaksi hinnoittelu käy.

SendOwl

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

Uusin tuttavuus ja kokeilu on SendOwl. SendOwl tarjoaa 30 päivän ilmaisen kokeilujakson, jonka jälkeen maksat 9–39 dollarin kuukausihintaa sen paketin mukaan, joka sopii sinulle parhaiten. Kustannus on kuitenkin pieni, jos hyödynnät SendOwlia oikein.

Se, miksi aikoinani kiinnostuin itse SendOwlista on, että pystyn rakentamaan sinne suoraan oman affiliate-ohjelman, eikä minun tarvitse ottaa erillistä affiliate-myynteihin keskittyvää ohjelmaa (esim. Tapfiliate). Affiliate-ohjelman rakentaminen on mahdollista automatisoida ja tällä tavalla vapauttaa aikaa muihin tehtäviin.

SendOwlin kautta pystyt veloittamaan myös jatkuvaa kuukausimaksua, jos esimerkiksi harkitset maksullisen jäsenalueen rakentamista.

SendOwl on suomalaisille vielä tuntematon mutta englanninkielisillä alueilla ohjelma on pikkuhiljaa tunnettu. E-kirjoihin pystyy lisäämään erityisen leiman, jonka ansiosta e-kirjoja ei voi myydä eteenpäin. Myös e-kirjan antaminen on vaikeampaa, sillä silloin saaja näkee, että kirja on ”tehty” lähettäjälle.

Kirjan sivuille tulee teksti, johon on liitetty ostotapahtuman aikana lisätty sähköpostiosoite sekä transaktionumero (kuva alla).

9 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

Twid

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

Twid on samantyylinen kuin Campwire. Kyseessä on verkkokurssialusta, jonka kautta voit suoraan myydä kursseja oppilaillesi. Palvelupaketteja on kolme, alkaen 197 € kuukaudessa. Tällä hinnalla pääset itse rakentamaan sivuston. Hintaan sisältyy muun muassa tunnin mittainen ilmainen luento, jonka avulla pääset hyvin alkuun.

Itse en ole Twidiä kokeillut. Parin vuoden takaiseen verrattuna Twid on selkeyttänyt hinnoitteluaan ja siitä ilmoittamista, mikä tekee vertailusta helpompaa.

 

Clickfunnels (*)

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

Clickfunnels markkinoi itseään työkaluna, joka yhdistää kaiken tarvittavan, kuten

  • nettisivut
  • sähköpostiautomaation (autoresponder)
  • laskeutumissivut
  • kurssialustan
  • maksujen välityksen.

Onhan se helppoa, kun kaiken saa samasta paikasta, eikä tarvitse palkata ketään koodaamaan. Olen itse testannut Clickfunnelia 14 päivän maksuttoman kokeilujakson ajan ja totesin, että se on kätevä mutta vaatii pidemmän aikaa testata kuin 14 päivää. (Ainakin minulla. Joku toinen ehtii todennäköisesti saamaan 14 päivän aikana enemmän irti.)

Jos haluat testata Clickfunnelia nopeasti, sinulla tulee olla koko myyntitunneli (-putki, -funneli) valmiina, jotta sinulta ei kulu aikaa esimerkiksi sähköpostien kirjoittamiseen. Riittää, että kopioit sähköpostin ja liität Clickfunneliin.

Se, mikä tekee Clickfunnelista hieman ”inhottavan” on, ettei se kerro todellista hintaa ennen kuin olet rekisteröitynyt 14 päivän kokeilujaksolle. Joudut siis luottamaan siihen, että paketti ei ole liian kallis. Ja tekemään alussa nopeasti töitä, jotta pääset myymään.

Kaivamalla kaivoin esiin hinnan, joka todennäköisesti on voimassa. Ja se on 97 dollaria/kk. Mutta en pysty sanomaan, että tämä hinta on tällä hetkellä täysin varma. Jos siis testaat Clickfunnelia ja hinta on jotain muuta, olethan yhteydessä! Päivitän hinnan välittömästi tähän.

Click here to subscribe

Rekisteriseloste ja tietosuoja

 

 

Kajabi

12 verkkokurssi- ja myyntialustaa vertailussa

Kajabi toimii samalla periaatteella kuin Clicfunnels. Kajabissa pystyt rakentamaan kokonaisen myyntitunnelin yhdellä ohjelmalla. Voit myydä verkkokursseja, e-kirjoja, jäsensivustoja, tehdä kyselyitä, kerätä sähköpostiosoitteita, pitää webinaareja…

Voit myydä suoraan Kajabin kautta (et tarvitse erillistä maksuohjelmaa), sinulta ei peritä ylimääräisiä maksuja, kun siirrät rahat omalle tilillesi, voit tehdä niin sanotun upsellin…

Upsell tarkoittaa, että voit myydä edullisen tuotteen ja oston jälkeen tarjota toista tuotetta hieman arvokkaammalla hinnalla.

Itselläni ei ole kokemusta Kajabista, mutta muutama suomalainen valmentaja tätä käyttää.

Shopify

Shopify on tunnetumpi tavaroiden kuin digitaalisten tuotteiden myynnissä. Silti esimerkiksi ladattavien tiedostojen myynti onnistuu Shopifyssä hyvin.

Shopify mahdollistaa myös ”kaiken samassa paketissa”. Voit rakentaa oman sivuston, liittää oman domainin, koodata ja editoida html- tai css-koodistoa, rakentaa blogin, valita valmiin teeman tai brändätä kaupan omaan brändiisi sopivaksi.

Muun muassa Checkoutin ja Klarnan maksutavat on mahdollista liittää Shopifyyn.

Itselläni ei ole kokemusta Shopifysta mutta se vaikuttaa erittäin monipuoliselta ja hyvältä vaihtoehdolta. Eikä kuukausihintakaan päätä huimaa.

Yhteenveto

Verkkokurssi- ja myyntialustaa valitessa on äärimmäisen tärkeää miettiä etukäteen, millaisia ominaisuuksia niiltä hakee. Itselleni on ollut tärkeintä löytää palvelu/tuote, jonka avulla pystyn automatisoimaan myynnin mahdollisimman pitkälle. Tällaisia palveluja on jo olemassa (mm. Campwire, Teachable ja Twid), mutta varsinkin aloittelevalle verkkokurssivalmentajalle palveluiden hinnat voivat rajoittaa niiden käyttöönottoa.

Yksinkertaisimmillaan verkkokurssi voidaan toteuttaa sähköpostikurssina hyödyntäen esim. Holvia, Active Campaignea sekä LeadPages-ohjelmaa. Olen rakentanut muutamalle asiakkaalleni tällaisen myyntitunnelin, jotka porskuttavat tuoden keskimäärin 2 300 € kuukaudessa täysin passiivisesti.

Ennen kuin teet lopullista päätöstä, mieti osto- ja opiskeluprosessi myös opiskelijan näkökulmasta. Mitä vaikeampi, monimutkaisempi tai pidempi tämä prosessi on, sitä suuremmalla todennäköisyydellä ostotapahtuma jää tekemättä.

Valitse alusta, joka mukautuu sinun tarpeesi mukaan. Älä ripottele eri tuotteita eri palveluihin ja ohjelmiin. Mitä useampia vaihtoehtoja tarjoat, sitä hankalampaa ostaminen on.

Näin! Yli 2 100 sanaa timanttista tietoa 12 verkkokurssi- ja myyntialustasta vertailtuna. Ja muistutan vielä, että kurssi- ja myyntialustoja löytyy enemmänkin.

Mitä kurssialustaa käytät tällä hetkellä? Miten kurssialusta on toiminut?


(*)  merkityt linkit ovat affiliatelinkkejä. Linkin klikkaaminen ei aiheuta sinulle kuluja eikä minulle tuloja, joten voit rauhassa vierailla sivustolla ja tutustua eri palveluihin. Ostaessasi palvelun affiliatelinkkini kautta saan rahallisen komission.

Suosittelen vain niitä tuotteita, joihin itse uskon tai joita olen itse käyttänyt, kokeillut ja todennut toimiviksi.

tiialogolla

Olen Tiia Konttinen ja autan Sinua erottautumaan kilpailijoista ja muista bloggaajista. Autan Sinua rakentamaan miellyttävän maineen ja timanttisen brändin sisältömarkkinoinnin avulla. Olipa tavoitteesi oppia bloggaamaan tai hyödyntää blogia tulonhankinnassa, olet tullut oikeaan paikkaan.

Tilaa postaukset sähköpostiin

Tilaa tästä uusimmat blogipostaukset suoraan sähköpostiin.

Liity 204 tilaajien joukkoon

Tarvitsen apua

Hae Googlesta

Scroll To Top