sponsoriyhteistyö

Kun puhutaan sponsoreista ja sponsoroinnista, ensimmäisenä mieleen tulee kilpaurheilijat.

Monille bloggaajille on muodostunut käsitys, että yritykset eivät ole valmiita maksamaan blogipostauksista rahaa. Tutkimusten mukaan tämä käsitys on kuitenkin väärä. Jopa 60 % yrityksistä haluaa tehdä yhteistyötä bloggaajien kanssa.

Sponsorointia voi olla monenlaista mutta tyypillisin sponsoriyhteistyö bloggaajan ja yrityksen välillä on

  • yritys antaa tuotteita testattavaksi bloggaajalle
  • bloggaaja testaa tuotteen ja kirjoittaa siitä tuotearvostelun
  • bloggaaja ohjaa liikennettä blogipostauksen kautta yrityksen sivuille tai verkkokauppaan
  • yritys pääsee myymään tuotteita enemmän
  • yritys säästää mainoskustannuksissa, koska liikenne on yritykselle ilmaista

Mitä bloggaaja hyötyy yhteistyöstä?

  • Bloggaaja saa monesti tuotteet joko ilmaiseksi tai edullisemmin
  • Hän kasvattaa asiantuntemustaan ja luottamusta
  • Lukijat odottavat, mitä sanottavaa bloggaajalla on tuotteista Bloggaajasta tulee mielipidevaikuttaja
  • On syytä muistaa, että vastuu on suuri eikä sitä pidä käyttää hyväksi

Yhteistyö alkaa joko niin, että otat itse yhteyttä yritykseen tai yritys ottaa yhteyttä sinuun. Monta kertaa on kuitenkin käynyt niin, että yritysten yhteydenotto bloggaajiin on venynyt, koska yritykset eivät tiedä blogien olemassaolosta. Siksi on hyvä vaihtoehto olla itse yhteydessä yrityksiin ja kertoa, millaista blogia ylläpidät.

Mutta millä tavalla yrityksiin otetaan yhteyttä?

Yritysten edustajat ovat tunnetusti kiireisiä. He saavat kymmeniä sähköposteja päivässä. On tuskaa yrittää erottautua niiden joukosta.

Paitsi…

Jos tiedät, miten saat yritysten edustajien huomion! Siinä minä voin auttaa sinua. Hankkimalla 23 salaisuutta sponsoriyhteistyöhön, saat lisäksi 4 kullanarvoista sähköpostimallia, joita voit muokata sopimaan sinun aiheeseen. Voit lähettää ensimmäistä yhteistyöehdotustasi jo muutaman tunnin kuluttua! Hanki e-kirja itsellesi tästä.